Попит у медичній допомозі був, є і, певно, буде завжди, водночас сучасні методи комунікації максимально зблизили лікарів та пацієнтів. Безумовно, у цьому чимало плюсів, однак є і нюанси… Нині люди, що занедужали, здебільшого переконані: особистий лікар має бути на постійному зв’язку, до нього можна звернутися у вихідні/святкові/неробочі дні/будь-який час доби. Одне слово, коли у хворого виникне необхідність. Однак чи так це насправді?
У Національній службі здоров’я України пояснюють, що таке сприйняття діяльності первинної ланки медико-санітарної допомоги є хибним. Сімейний лікар – людина, а не сервіс 24/7.
Будь-яка амбулаторія/поліклініка, де працює ваш особистий лікар, має чітко визначені години роботи. Сімейні лікарі так само приймають пацієнтів у заздалегідь встановлені проміжки часу.
Задля обслуговування населення поза годинами приймання персональними лікарями, а також у вихідні, святкові та неробочі дні заклади «первинки» можуть облаштувати чергові кабінети. Тож у НСЗУ радять пацієнтам завчасно довідатися у своїх амбулаторіях про можливість та правила звернення «не за графіком».
У разі погіршення самопочуття під час вікенду слушно звертатися не безпосередньо до особистого лікаря, а в той заклад, де він працює.
Якщо має місце нагальна ситуація зі здоров’ям – потрібна невідкладна допомога. А це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово.
«Потурбуйтесь про свого сімейного лікаря, щоби він/вона мали змогу турбуватися про вас!», – наголошують у НСЗУ.
Принагідно додамо, що у КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1» СМР діє кол-центр, де пацієнти завбачливо можуть дізнатися про графіки роботи підвідомчих амбулаторій, часи приймання сімейними лікарями/педіатрами, діяльність чергових кабінетів тощо, зателефонувавши за номерами: +38(0542)787-700, +380504702003 (у будні – з 07:00 до 17:00; у вихідні/святкові дні – з 08:00 до 17:00).