Мають місце складні випадки діагностики або медичного супроводу хворого? Є потреба визначити стан непрацездатності людини чи подовжити е-лікарняний листок на понад 30 днів? А може, виникло непорозуміння між лікарем та пацієнтом? Розібратися в усьому цьому має лікарсько-консультативна комісія закладу, який надає медичні послуги заявнику.
Заступник медичного директора з експертизи непрацездатності ЦПМСД №1 Володимир Шепіль зауважує, що діяльність ЛКК чітко регламентується законодавством України, її ключова мета – надати колегіальний фаховий висновок про стан здоров’я пацієнта.
Зокрема, до основних компетенцій комісії належать:
перевірка правильності обстежень/діагнозу/лікування, а також обґрунтованості видавання/продовження листка непрацездатності;
направлення пацієнтів на консультацію/обстеження/лікування до спеціалізованих закладів охорони здоров’я задля встановлення зв’язку захворювання з умовами праці;
скерування на огляд /переогляд медико-санітарної експертної комісії в разі стійкого чи незворотного характеру захворювання, коли є ознаки обмеження життєдіяльності, спричиненої порушенням стану здоров’я, за потреби встановлення статусу особи з інвалідністю тощо;
складання рекомендацій щодо працевлаштування хворих згідно з медичними показаннями;
надання висновків для отримання відпустки без збереження заробітної плати (до 30 днів) під час догляду за хворим зі складу своєї родини, який потребує постійної сторонньої допомоги;
видавання застрахованим особам довідки (форма № 070/о) для отримання путівки на санаторно-курортне лікування;
розв’язання конфліктів, пов’язаних із якістю експертизи тимчасової непрацездатності.
«Найперша інстанція, до якої завжди має звертатися пацієнт, – його сімейний лікар, – каже Володимир Вікторович. – Якщо за результатами цієї комунікації виникає додаткова потреба, то тоді долучається ЛКК».